Mimijumi

Friday 26 August 2011

Kelebihan MimiJuMi

Ibu-ibu yang menyusu anak(breast feeding) semasa berpantang mesti runsing memikirkan macamana penerimaan bayi anda apabila menyusu menggunakan botol apabila anda akan mula bekerja kembali selepas pantang. Macam-macam difikiran; mahukah bayi menyusu dengan botol? puaskah bayi menyusu? dan sebagainya. Yang paling ditakuti adalah apabila diberi menggunakan botol susu, bayi akan meluahkan kembali walaupun susu dalam botol tersebut adalah susu ibu.


Ihsan Google

Permasalahan ini adalah biasa dialami ibu-ibu yang bekerja. Namun dengan adanya Botol MiMiJuMi yang direka khas untuk mengatasi masalah ini, bayi anda akan menyusu seperti biasa malah kekeliruan menyusu menggunaan puting ibu dan puting botol boleh diatasi.


Pelbagai kelebihan Botol MiMiJuMi ini. Antaranya :

1) Bentuk Puting
  • Design dan warna coklat menyerupai payudara ibu supaya bayi tidak mengalami kekeliruan denagn puting ibu. Tidak dinafikan puting ibu mempunyai berbeza-beza warna. Ada yg coklat lembut, ada yang coklot gelap, ada yang coklat kehitaman. Tetapi secara visualize bayi masih boleh menganggap puting Mimijumi seakan puting ibunya. 
  • Teksture puting ini lembut seakan-akan puting ibu


2) Material
  • Botol - Dibuat daripada plastik EMS Grilamid XE-3997  dari Switzerland. Seperti yang diketahui material dari negara eropah ini memang terbukti selamat dan mendapat kelulusan antrabangsa. Botol ini tebal, permukaannya jernih seperti botol kaca dan ringan untuk dipegang oleh bayi. Plastik jenis ini lebih baik dari plastik jenicPC, PP dan PES.
  • Puting dibuat dari silicone yang selamat untuk bayi dan tidak mengandungi latex.

3) "Wide neck style" -  memudahkan proses pembesihan di bahagian dalam botol


4) Free from BPA, Lead, Phthalates, Latex.
     
  

No comments:

Post a Comment

Drop your comment ya!